Dagens i-landsproblem...

Vaknade upp med en finne på kinden, min morgon börjar inte helt bra idag, om jag ska lyckas täcka den får jagju dra en påse överhuvudet! Typiskt, det var Rasse som såg den och jag flög upp ur sängen för att inspektera den förbannade röda pricken, sen började jag ju klämma och ha mig med den och morgonstunden var förstörd.

Ikväll ska jag jobba det var inte meningen alls att jag skulle det, men det fick tydligen bli så.

Vi hörs en annan dag, för nu ska jag sura!


:)

Jag skulle bara meddela att jag kommer tillbaka hit sen när jag känner att det känns bra.
Just nu är det så mycket med allting och jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om då.
Men när jag kommer tillbaka ska det bli ändring!

!


Hej .......

Jaha, jag äter frukost så jag ska klara av att jobba. Min förkylning börjar lägga sig, men det är jobbigt att vara så hostig :) Första teorilektionen idag. Kan ju bli ganska spännande ;) Rasse fick hjälpa mig att plugga lite igår för det borde ju han kunna. Idag snöar det så jag får gå idag istället för att ta cyklen som jag tog fram i helgen, men det skulle jag ju inte ha gjort. Dryyygt! ..

Nehe göra sig i ordning kanske :)


Hej igen ..

Får se om jag skriver något i morgo. Kan ju lägga in en bild iallafall ..




Jobbet!

Nu kilar jag till jobbet!




Fint!

Klar med dörrkarmen i köket! Och vilket lyft det blev, ser mycket fräschare ut nu. Nu blir man ju lite sugen på att ta listerna också. I allafall i hallen. Men det får bli efter sen. Kanske köpa en liten burk med färg också och ta missarna som jag såg att det var nu. :) Vi får se, men det känns ju helt klart skönare att ha allting gjort. Så man kan sätta ett check på hallen! började även på karmen till förrådet men sen tog tejpen slut så kunde inte måla hela. Får köpa ny och sen ta resterande senare :) Så att man blir klar någon gång! :)

Nehe, nu ska jag göra mig i ordning för jobbet! Hörs sen ..




Måla time!

God morgon. Gick upp tidigare idag för att jag skulle hinna måla lite innan jobbet. Får se hur mycket jag hinner. Målade karmen i köket igår, så ska måla den en gång till. Igår var jag hemma hos Stina och kollade tv och bakade pizza på viktoria som vi själva fick göra. Snälla killar! Sen gick vi till Stina och smaskade ..

Idag ska jag jobba får se hur länge och sen ska vi måla dörrarna på Rasses jobb. Har kollat lite på dörrhandtag men vet inte vilka jag ska ha . Vi får se.

Nehe, nu blir det målning när frukosten är i magen!

Hörs!


Torsdag eftermiddag

Tjenare mannen! (Ove Sundberg solsidan)

Följde aldrig med Jenny till Kalmar idag klockan 7. Var för trött för det, sov i stället till 10 sen drog jag mig till halv 11. Sen kom Jenny och åt frukost och sen slappade vi ett bra tag innan hon drog sig hemmåt. Nu ska jag börja med middagen och damsuga lite. Till helgen ska vi börja måla dörrarna om jag bara får tag i någon färg. Men tänkte kolla med Emme om vi kan åka dit sen, för vi skulle nog ses en stund sen.

Då körvi nog förbi Stina som var ledig idag! Skönt att vara ledig. Annars har jag inte gjort så mycket idag, men ska ta tag i lite nu! Vi hörs lite senare :)

Puss


Nehe, nu blir det sängen!

God kväll. Var förbi Marcus på jobbet för att hjälpa honom lite och det behövde han så att han var rätt glad att jag kom. Det var ju snällt av mig. I morgon ska klockan stå på kvart över 6 för då är det dags att gå upp. Sova lite snart kanske. Nu har vi i allafall bestämt att vi ska måla dörrarna här hemma. Tyvärr går det inte att byta till glasdörren i sovrummet :( men det blir nog bra ändå. Hoppas jag! Så nu ska jag bara fixa lite färg och sen ta dörrarna till Rasses jobb. Haha, det blir till att kissa och bajsa utan dörr sen :) Kan ju vara kul det med.

Städa nyss lite i köket. Eller jag har diskat och torkat av. Det behövs ju det med.

Skriver i morgon igen, puss!




Ching chong..

Hej hej!
Körde med pappa hela dagen. Var runt skammelstorp och lindsdal och smedby och överallt. Men tillslut kom vi till Nybro och då blev det Kvantum. Nu har jag lagat mat och vilat (sovit) lite för det behövde jag. Nu skulle jag tro att det blir en liten promenad. Är helt instängd i huvudet och behöver luft. Blev ingen simning idag Stina hade lite ont i halsen igen stackarn,. Och Emme ringde när jag vilda (sov). I morgon ska jag följa med Jenny till Kalmar på morgonen. Så det blir en tidig morgon igen. Men det gör inget för man får ut mer av dagen då och jag har ju ingenting för mig ändå. Så det blir bra det.

Idag åt vi fisk och mos, så i morgon ska jag nog göra potatis plättar och bacon. Det blir nog bra. Om det är dugligt väder så ska jag ge mig på att putsa lite fönster med. kan behövas!

Ikväll är det mycket bra på tv, och vi har fått tillbaka vår box hel och fin så nu kan vi glo på tv igen. Skönt det!
Vi får se om vi hörs igen innan jag lägger mig annars är det tack för idag bloggen! :) ciaoooo


Frukost ..

Trött är jag som en .. som ett as. Jag skulle vilja sova i hundra år! Men jag ska åka till Orrefors och köra bil. Försov mig lite så det är ju knappt jag hinner äta min frukost. Och då sitter jag här ;). Måste gålite tidigare idag så jag har pengar till bussen. När vi kommer till stan ska jag be pappa följa med mig och handla så jag får hem grejerna sen. Värdelöst att inte ha egen bil och körtkort så man kan handla när man vill, och inte när andra kan.

Vi får höras sen, klockan tickar!


Nya tag!

Hej hej. 
Har haft en skitdag på jobbet! riktigt mycket folk (positivt) väldigt mycket att göra, plus inte hinna ett skit (negativt).. Tur att Erika kom ner och hjälpte mig för det klarade jag bara inte av. Vid halv 8 står jag med ett jäkla oljebyte! Då kommer Erika som en ängel från himmeln och hjälper mig! Då blev jag glad. Brukar bli på dåligt humör när det är mycket folk men idag hade jag skenet uppe fast att det var min sämsta dag någonsin! Hur orkar man, :) .

Nog om det i morgon ska jag ta bussen till orrefors vid halv 10 och köra med pappa. Sen kanske det bli lite simma med Stina i morgon och även träffa Emme en stund. Så det blir nog en kanondag i morgon! Nu är jag ganska slut eftersom jag var uppe tidigt så jag ska nog sova nu eller om jag kanske ska duscha först så att jag kan raka benen som jag inte gjort på 10 månader ;) ser ju ut som en apa! :) haha.

Vi hörs i morgon, nu kommer det lite bilder för det var ett tag sen. Hade ju väst på mig idag, den som jag själv tyckte var skitful innan, Madde minns du att vi skrattat åt denna ??





Hemma igen .

Haha, jaha vi kom ner till simhallen som öppnade klockan 13 idag. Så det var ju bara att gå vidare, någon som kollade fel visst. Så vi gick och solade en snabbis, sen gick vi en runda på stan och nu är vi hemma igen. Jag köpte ett halsband för 10:- tyckte jag det var värt. Så tog jag ett till Stina också, för det passade henne så bra tyckte jag. Ska snart laga lite mat och diska. Sen ska jag göra mig i ordning för jobbet.

Betalade nyss mitt väggord som jag köpte på tradera billigt. Så jag funderade lite förut vart jag ska ha det. Men får nog ändra om lite i hallen så att det blir bra! Men nu tror jag att jag vet hur jag ska ha det där inna. I hallen ska det gå i vitt och svart bestämmde jag nu. Så blir det nog bra med det, eller att jag kanske ska ha rött och vitt som jag har nu. Vi får se, när det kommer hem.

Hörs sen!

Så ser det ut och jag ska givetvis ha det i hallen ;)


Styr med frukosten

Ja, jag håller på att styra med frukosten här hemma. Fick ju för mig att jag skulle baka scones så här på morgonkvisten. För jag var så sugen på det igår. Vilken jag verkligen inte behövde göra, eftersom mamma hade med sig frallor för flera personer i söndags som jag bara kunde värmt i ugnen. Nu är det i allafall gjort och till det ska jag smaka mammas marmelad. Man måste ladda med en rejäl frukost när man ska simma.

När jag kommer hem blir det nog middagslagning och idag ska jag laga kyckling wook. Sen måstejag röja upp här i köket för det är lite stökigt tycker jag! Vi hörs senare :)

Kram kram. .


RSS 2.0