10 november

Var uppe runt 10 idag, och åt en härlig frukost i köket tillsammans med datorn. Läste lite Östan och lyssnade samtidigt på mix megapol. Nu ska jag städa här hemma. Det behövs verkligen och jag tror jag börjar i köket. Radion för vara på för det brukar ju fungera på jobbet!

När jag gjort köket gör jag nogi ordning dagens middag. Ungsfalukorv :)

Puss


God natt

Hejsan. Har fortfarande inte bestämt mig om det ska bli en ny blogg eller vad. Men skriver här så länge. Idag har jag i allafall lite att skriva. Gick upp vid 8 idag för att åka till skogen för att jaga rådjur. Blev ingenfångst, men Ola drog upp en forell när vi provade fiskelyckan istället. så grattis till Ola, plus att jag var i högsta hugg med håven. Nu ska jag sova för jag ska jobba i morgon, sen kanske morfar skulle komma på besök.

Så vi får se om vi hörs i morgon, eller det vet man aldrig med mig.
Ska fundera vidare lite på bloggadet! :)


God natt!

Spök och hej!

Tjena. Dags att skriva igen. Maddan var här innan idag. Fick ett spel, jihu! Sen lagade vi egna hamburgare och såg lotta på bråkmakargatan. Sen skulle hon hem, så då kom Emme, så skulle vi åka till Orrefors för att gå spökrunda för mamma skulle vara där trodde vi. Men det var hon inte såvi gick lite och åkte hem. Sen satte vi oss för att splanera lite igen. Har ju inte hunnit med så mycket sådan nu. Men i morgon innan jobbet kommer hon för då ska vi defenitivt planera. Har skrivit ner lite bra ideér och sedan ska jag jobba. på tisdag ska vi på möte, sen på julmarknad. KUL!

Annars händer det inte så mycket. Funderar på att börja skriva när det väl händernågot i mitt liv som är värt att skriva om.. För se kanske gör en rivstart snart. Skaffa en ny blogg? nja..

Aja, bjuder på en spökbild!


Gårdagen kalas!

Hade ett toppen kalas. Stina kom runt 2 satte vi igång med tårtan. Det gick siså där, men det var riktigt kul. Skrattade hela tiden! Sen kom Jenny och underhöll oss också. Mamma kom med paket och sen kom mormor och kusinerna. Fick massa fina grejer, bland annat en glassmaskin som jag skulle inviga idag, men det gick lite sämre. Den skulle kylas innan och så i kylen i 24 timmar. Så vi får se det får bli lite glass provning i morgon istället.

Vi åt frallor och massor av fika, och jag fick intrycket av att alla var nöjda. Sen kom nille och Sjöllin och åt lite tårta med.

Idag gjorde Jenny och jag julkort. Vi ville pyssla lite. Så köpte vi julskina, pepparkakor, julmust och rödbetsallad. Sen var vi verkligen i stämning. Det blev många fina kort! Särskilt från Jennys sida! :) 
imorgon blir det spa/drick/film/glass kväll med Jenny. 

Skulle träffat Madde men hon kunde bara på eftermiddagen så på fredag hoppas jag hon kan!!!! 

Städat klart!

Färdig med städningen nu. Så nu ska jag kamma ihop lite snabbmat sen ska jag kila ner till stan och handla innan jobbet. I morgon kommer Stina till mig för att baka en tårta som vi ska ha sen på kvällen när det vankas kalas för mig. Ska även bjuda på bullarna som jag bakade igår. Nu sitter jag och tittar på sommaren med Göran. KUL! :) Nehe nu måste jag skriva en inköpslista för annars glömmer jag nog allting.

RSS 2.0