Måndag efter en underbar helg

I fredags kom min man hem efter att ha jobbat en vecka på Öland. Jag hade varit och tränat och varit på jobbet för att kolla veckans jobbtider innan jag gick hem för att krama och pussa på honom. I fredags så kollade vi på tv, hela kvällen. Och på lördagen åkte vi och hyrde en smoking till Rasse som han ska ha på balen. Synd att jag inte fick någon bild för han var så fin! Det blev en dyr dräckt men det är det väl värt så jag hoppas att han tar ledigt till balen snart!

Senare på kvällen tid: klockan 18.00 så började jag jobba. Det var bara att hoppa in och skicka ut någon annan utan att veta exakt hur jag skulle göra. Allt gick bra ändå och efter att ha serverat många fulla och inte fulla män och kvinnor, skrattat med Stina hela kvällen, bränt fingrarna i brödrosten, stekt väldigt många burgare så fick jag gå hem. Klockan var då halv 11 och jag trodde inte jag skulle komma hem förens 1, så jag var nöjd. Sedan tittade jag lite på stan och sen hem till Rasse för att sova.

Tänkte gå förbi min bror har inte träffat honom på länge, men jag ville hem till Rassemannen. Sen på söndagen så åt vi anka, det var gott! och jag tänkte på en liten söt fågel i svartegöl. Hihi! men gott var det. Sen åt vi glass på MCdonalds jag bjöd för jag fick lön i lördags eller de kommer väl inte in på kontot förens på tisdag men jag har fått lappen i alla fall. Väldigt överraskad blev jag då. Sen skulle Rasse åka, och det ville jag inte. Men han hjälpte mig att köra sakerna till mormor då tävlade vi. Sen åkte han och jag saknade honom med en gång. Men vi ska ses på fredag för då kommer jag till honom. Då är det valborg och jag är ledig hela helgen.

På tisdag ska jag nog alltså, imorgon ska jag nog till kalmar med Jenny! kanske att mamma hänger med :)

Puss och kram

Bibliotekets datorer (Y)

Givetvis så sitter jag på biblioteket och förutom att de är väldigt bra så tycker jag att de ska byta ut personalen. Personalen på biblioteket i Nybro är så fruktansvärt otrevliga så man undrar om de ser fram emot livet. Ja ja, från det till något annat. Jag har varit på praktiken och hållt på med min APU uppgift. Så nu sitter jag på bibblan och skriver för fullt. Jag tror jag får komma igen och skriva färdigt för nu är jag trött i huvudet. i natt var den sista natten hos Jenny för den här veckan. Inatt ska jag sova hos mormor, ska även plocka upp alla mina saker så jag har allt på sin plats. Det ska bli skönt då vet jag vart jag har det! Ikväll var det nog inget särskilt jag skulle så på tv, men jag såg andra avenyn igår, helt sjukt!

Jag ringde till bröllopsbutiken idag och kollade om de hade kostymer och jag blev väldigt glad för det verkade som de hade mycket att låna ut. Så troligen åker vi och kollar på lördag. Och nej vi ska inte gifta oss, vi ska på bal. Det ska bli underbart och Rasse kommer bli så fin bredvid mig i min fina klänning, jag kommer givetvis vara finast tillsammans med Stina som har en likadan klänning. Så jag ska nog till Kalmar nästa vecka och köpa skor och studentklänning.

Jag pratade med min kära far idag och nämnde att jag behöver verkligen en egen bärbar dator. Jag tror att han förstod hur jag kände. För han sa att vi kanske kunde åka nästa vecka och kolla på det och han var inne på price runner samma dag och kollade. Så ska se vad han hittar för bra grejer till mig. Skulle vara skönt att ha en egen dator! Behöver inte alls vara dyr eller så, bara den är min och man kan skriva på den!

Nu ska jag ner till sibylla en sväng bara för att se hur det går för min kollega. Sedan blir det hem till mormor och duscha och packa upp. Och i morgon kommer min gos hem! Kanske därför jag är så himmlas lycklig idag!

Puss och hej

Hemma från jobbet

Nu är jag hemma hos Jenny. Kom hem från jobbet för lite sen, och när jag kom in blev det andra avenyn såklart! Jag åkte på att jobba idag eftersom Stina var sjuk och ingen annan kunde jobba. Men man ska inte klaga pengar är sldrig fel. I helgen kommer Rasse hem! Då ska vi sova tillsammans hela helgen. Fast på lördag jobbar jag ju från 18.00 och framåt. Sen ska vi nog åka till Kalmar på dagen och kolla på kostym till Rasse. Betalde nämligen balen idag så det vore ju bra om han fixade något att ha på sig.

Imorgon har jag praktik, sen efter praktiken ska jag nog cykla hit och plugga lite. Eftersom mormor inte har någon dator! Och jag måste verkligen köpa mig en! Sen kommer Mattias hem i morgon så då ska jag sova hos mormor. Det blir spännande. Då har jag väldigt nära till Stina. Fast nu längtar jag mest till fredag då min Pojkvän kommer!!

Puss hej

tisdagsmys med Jennsan

Pluggat ganska mycket idag. Givetvis så fick Jenny hjälpa mig eftersom jag inte fattar mig på varken samhällsekonomi eller viss marknadsföring. Vi löste det i allafall efter mycket gap och skratt! Vi kom även fram till att pluggande tillsammans med tre mesiga och konstiga katter inte alls går hand i hand med plugg. Efter allt tråkigt plugg så blev det snack i soffan, jag har aldrig skrattat så mycket samtidigt som jag pratar om så allvarliga grejer. Hipp som happ skulle Jenny kolla på desparate housewifes, jag som aldrig sett ett ända avsnitt. Det verkade inte så bra som alla säger så jag kommer inte börja titta på det!

Till middag blev det kycklingvingar och potatissallad eftersom att vi blev väldigt sugna på det när vi var på kvantum och handlade. Det´var kanon gott, så vi har varit mätta och goa hela dagen. Vid 9 tiden blev jag givetvis sugen på en macka så då blev det lite te och smörgås, framför tv:n. Imorgon har jag sovmorgon och det är jag mycket glad över, då kan jag sova länge och sedan har jag nära till skolan så jag behöver verkligen inte stressa upp!

Blev ganska glad när jag pratade med min chef på jobbet idag. Hon berättade att jag ska börja vid 6-tiden på lördag och sedan vara kvar så länge jag behöver. Trodde jag skulle stanna och jobba tills det var dags att låsa men det behövde jag inte (troligen). Då blev jag mycket glad! Sen ska jag troligen inte jobba på marknaden så då får jag hjälpa till på maggan istället. Nu ska jag kolla om jag hittar kostym till Rasse, för imorgon ska balen betalas.

Bara så ni vet så snöar det här! Usch vad hemskt! 20 April och det snöar! hoppas det inte lägger sig i allafall med det kan jag inte tänka mig. Nu vet ni det! Vi hörs i morgon.

Puss hej


Design och längtan...

Satt och tittade lite på designer till bloggen eftersom jag tyckte min egen var så tråkig och jag aldrig har tid att fixa den själv. Så jag tog en från en sida, designen ser ni i headern. Jätteduktig tjej verkligen. Troligtvis kommer jag att ändra igen eftersom jag gärna vill ha mitt eget. Men detta får duga ett tag det kanske gör att jag kan börja skriva lite i bloggen. Måste göra det nu när jag inte kan förklara för Rasmus vad jag gör hela tiden, men det kan jag skriva här så vet han det sen. Så det är nog mest för hans skulle jag ska skriva blogg. Och som en liten tröst för mig själv. Återkommer när jag har mer att berätta :)

RSS 2.0