måndag 21 december

Ett tag sen jag var här och uppdaterade. Jag längtar så mycket efter julen just nu. Imorgon åker vi till Öland och är där till onsdag iallafall. Antingen åker jag hem till mormor på onsdag eller kommer till henne på torsdag där vi firar jul i år. Jag ska höra med mamma om min julsallad. Jag måste ha den i år också! Så jag kanske ska göra den hos mormor om jag kommer dit på onsdag. Ska prata med henne och se till att hon köper bingolotter i så fall.

Hoppas alla får en god jul!

Tisdag 8 december

Och ännu en dag närmare jul.

Igår var jag och kollade på en lägenhet. En två som ligger i Paradiset och vi ska svara på den denna veckan. Jag ringde mamma direkt när jag kom hem och berättade för att hon skulle börja räkna på om vi har råd. När emma och jag räknade hade vi konstigt nog 2000:- över men vi räknade fel :) För när Adrian var med hande vi inte det. Men sen sa Adrian att man kunde ansöka om bostadsbidrag och då skulle vi nog klara det uatn problem. Men som sagt mamma ska räkna och kolla. Jag tyckte om lägenheten och om jag bara fick göra om den till vår så skulle den nog bli superkanon fin!

Golven var suveräna!

Och på Maddan maddis kommentar, ja det blev Ullared! Och alla var där utom du :( Det sög för vi hade rätt kul förra året när vi sprang runt bland gardinerna och ringde din mamma för att du skulle köpa. Men jag hade det bra i år med! Och mycket handlande blev det.

Nehe nu ska jag jobba vidare med mitt skolarbete! :)

Tjilleling!

Fredag 4 december

Då var det äntligen helg igen. Igår blev det Ullared för hela slanten och jag köpte en massa julklappar och papper så jag kunde slå in dom. Sen blev det lite fyttahemifrån prylar, typ durkslag decilitermått och knivar och lite. Men mest blev det julklappar och Rasse fick ett par mjukisbyxor vilket uppskattades. I kväll är Rasse och äter smörgåstårta och spelar bowling för att en kompis fyller år. Själv är jag bara hemma och ska snart kolla om det är något på tv. imorgon åker vi hem till orrefors för att passa katten. jag ska göra en jättefin tavla av min kisse som jag köpte på ullared! Sen ska vi nog mysa till det med god mat bastu och film! Det kommer verkligen bli super.

Inte långt till jul nu!
Har inte riktigt fått någon julstämmning fast att jag satt upp gardinerna och pyntat och till och med köt klart alla julklappar! Jaja, det kommer väl. Tråkigt nog firar nog Rasse och jag på varsitt håll i år. Men så är det!
Hörs snart igen!

Kramar!

Onsdag 2 december

Då var det onsdag igen och inte alls långt kvar till jul. Igår julpyntade jag lite men jag är inte riktigt klar. Kanske hittar lite mer pynt på Ullared imorgon. Idag ska vi ha nationella och då ska jag prata om syskonrelationer! Så därför får det bli om Mattias och mig. Hoppas jag får MVG!

Annars handlar dagen bara om dryyyg! Orkar inte med skolan just nu, men det är bara typ ehm 2 veckor? kvar till lovet. I helgen kanske vi ska åka till Öland. Mys! Jag tycker det skulle vara skönt att åka från Nybro en stund.

Har kollat in på HSB:s hemsida och hittat en 2:a för inte så mycket i månaden får se vad det blir. Men det där 1,5:an som jag hittade skulle hon ha 50 000 för, då skrev jag att det vill vi inte ge för en 1:a :D haha, men men vi får se hur vi gör. Men 50 000 tänker vi inte punga ut!

Hejsvejs!


RSS 2.0