24 februari

Hejsan igen.

Morgondagen började bra jag har sovit till 12.00. Rasse gick till jobbet vid 09.00 typ. Han kommer hem runt 16.00 skulle jag tro och det blir det nog inget gym för hans del så det är lika bra att gå ner dit nu. Så nu ska jag bara äta något och sedan ner till gymmet och köra hårt! Sen ska jag hem och kolla på en film. Får se vad det blir för någon.
Kollade på en film som hette prinsessa igår. Den var faktiskt bra så den kan jag be er kolla på.
idag är det onsdag och jag har inte gjort så mycket plugg, jag gjorde de två första uppgifterna på samhällen men sen orkade jag inte mer.

Få se om det blir mer plugg sen.

Hej hej!


23 februari

Hejsan hejsan.
Idag blev jag väckt av en kille från UF som ville berätta att vi är finalister i miljöpriset! Hahaha jag ringde Stina direkt och vi höll ju på att skratta ihjäl oss! Sen ringde jag Stig och berättade för honom. Hahaha! det är ganska sjukt allt ihop. Men jag hoppas självklart att vi kammar hem priset!

Rasse jobbar idag så jag är själv hemma. Ganska skönt. Då kan man pyssla lite tvätta och sitta lite vid datorn.
Ska fixa lite med Stinas blogg så hon har det färdigt. Senare idag ska vi ner och simma, det ska bli skönt att sträcka ut sig lite. Torsdag blir det nog Oknö för våran del. Ska skotta snö!

Annars är det inte så mycket mer på schemat idag, vi höres!

22 februari

Idag är ingen bra dag! Började med att jag fick ett mejl om att lägenheten ligger på 23 000 och det har vi inte råd med och det suuuuger! den var perfekt för oss och vi är grymt besvikna! någon som vill låna ett 3 000 till oss så vi kan flytta? :)

Annars var vi nere på gymmet nu, så grymt skönt att ha varit där! Var en vecka sen och man känner sig så nyttig när man varit där en stund. Ute snöar det som tusan och jag vet inte vart jag ska ta vägen med all denna snö. nu ska jag göra mig i ordning sen ner till jobbet och jobba ett par timmar. Det kan bli en spännande dag detta.

Bra, men vi höres! :)


21 februari

Hejsan hejsa
Nu är jag här igen. Igår var Madde här en stund det var trevligt att få prata lite med henne. Sen efter det kollade Rasse och jag på melodifestivalen och jga tyckte Darins låt var bra. För övrigt så var de andra också det och jag tycker melodifestivalen har blivit bättre än vad de varit de senaste åren innan. Efter melodifestivalen så ollade jag på film, sen var det dags att sova.

Nu tror jag att jag vet hur jag ska göra med mitt hår. Jag ska nog färga underhåret blondt och sen en slinga i luggen som jag hade innan för ett ganska bra tag sen. För jag kommer tröttna om jag färgar det rött! Så så får det nog bli, om jag tröttnar på det kan jag bara färga över det!
Just nu vet jag inte om jag har ekonomi till det, även om jag är sugen. Får se hur jag gör.
om en vecka får jag mitt studiebidrag! :)



Här har jag det, fast det syns inte så bra :)
Men bilden är fin:)

20 februari

hej, välkomna, godmorra!

Vaknade ganska nyss, och ska nu bege mig till gymmet. Om jag orkar, men det känns som jag måste det idag! Rasse sover så han ska nog inte med. Sedan måste jag städa idag! verkligen! Det är rena kaoset här, så nu får det röjas! Nästa vecka är det som sagt lov, men jag ska jobba ganska många dagar. Men det gör mig ingenting för det betyder att jag tjänar en slat :)

Nu ska jag nog kolla in i köket vad Ola och William gör! Steker pannkakor tror jag nog bestämt att det är!

19 februari

Snart dags för mars och det är hur mycket snö som helst! Jag vill inte längre! Nu vill jag att våren iallafall ska börja titta fram. Jobbet går hur bra som helst nu, eller jag får jobba mycket mer, men det gör att jag inte har så mycket tid till annat. Har varit ganska dålig på att träna nu i 2 veckor. Men nästa vecka är det lov och då ska jag väl hinna lite mer i allafall. Rasse och jag väntar på att vi ska få svar om en lägenhet. Är den kvar om 2 veckor så är det så gott som vår. Ska bara försöka pruta ner den lite. Jag hoppas, hoppas att vi får den så vi äntligen kan skaffa något eget! Det skulle vara så skönt.

Hitta ett härlig klipp!
Vilken glädjespridare!

http://www.youtube.com/watch?v=4-94JhLEiN0&feature=player_embedded#

6 februari

Datorn är tillbaka på sin plats och det betyder även att Rasmus är det. Vi ska idag ta oss till Borgholms badhus för att plaska lite. Efter det så tar vi oss till Anna där vi stannar över natten. Kommer på en mysig helg. På söndag måste vi dock åka tillbaka så vi är hemma runt halv 4, för då börjar jobbet. Det ända som förstör helgen! :)

Nehe om det ska bli något gjort idag så får man nog käka frule och börja packa! Men först slita upp Rassemannen som ligger och znooooozar i sängen.

4 februari

Nu kan man skriva i bloggen igen. Rasse är hemma hos Zigge med datorn så jag har inte fått en chans att sitta vid den. Just nu lånar jag Hampes dator eftersom våran inte är på plats. Idag var praktiken lite seg. Jag var ganska trött och Vedrana och jag skulle sätta upp massa på väggen som inte gick att spika i. Jobbigt!

Det är mycket jobb på G nu! Och det gillar vi! På lördag blir det Öland, och på söndag ska jag jobba kvällen. Nästa vecka ska jag jobba onsdag och söndag tror jag. Det är mycket mer nu än innan och det betyder att vi kan flytta från smålandsgatan. Ska bara hitta en lägenhet som passar.

Nehe, nu blir det chill vid tv:n

2 februari

Sitter just nu och kollar på Paradise hotel. Hoppas givetvis på att kristofer ska vinna. Var nere och tränade innan men kom hem ganska sent idag eftersom Stina och jag håller på med våra tygpåsar och fått en beställning på 9 st. Det går ganska bra för oss nu när vi väl kommit igång. Det börjar bli roligt. Imorgon ska jag jobba direkt efter skolan, så det blir lite jobbig dag men det ska jag väl orka. Sen är jag ledig till Onsdag nästa vecka troligtvis. Nu har jag fått mycket tider igen! Det känns kanon, kommer till och med jobba mer än innan det blev lite. Så nu ska jag kika in på blocket och se om det kommit in någon lägenhet!

Hejsvejs

RSS 2.0