Myskväll

Jag och Rasse kollade nyss på Andra avenyn, och hade allmänt mysigt med lite ljus och så. Alltid trevligt med en kille som vill ligga och kolla på tv och mysa. La nyss in lite bilder på bilddagboken från Stockholm och lite andra bilder som jag hade på mobilen. Sen skulle jag ta ett kort på vårt nystädade rum, men min kamera på mobilen är ju inte så himla bra så bilderna blev bara svarta. Men en liten trevligt bild som symboliserar vår myskväll fick man iaf.



Tänkte jag skulle visa upp mina nya skor som jag köpte på Zara i Stockholm. Har ju inte visat de här på bloggen än. Bara försökt berätta vilka skönheter de är! Men här har ni en bild på dem. Tyckte att jag gjorde ett ricktigt kap när jag köpte dem för 299 kr fast de ordinaiepris kostar 799! Det är faktiskt riktigt bra! Jag äslakr dem och bara väntar på att få använda dem, och när jag ändå är igång kan jag ju visa mina blåa friis & co, skor igen <3 hahaha.

 

Kan inte lägga upp detta utan att få med min skatt!



Kladdkaka

Skulle bara säga att Rasse ska ha kalas på fredag. han fyller nämligen 20 år. Dvs systemåldern. Då börjar vinlivet! Då ska det drickas vitt vin oh ätas räkor varje helg. Fast Rasse är inte så förtjust i vin. Och inte ag heller för den delen. Alkohol är inte riktigt min grej. Men räkor gillar vi ju. Kanske blir räkliv då! Fast det har vi ju kunnat ha hela tiden. Vad är det mer man får göra vid 20 års ålder?

När du är 20 år får du...

· handla på systembolaget

· övningsköra med buss

· söka till polisutbildning

Däremot får du inte längre bidragsförskott, bidrag till adoptivbarn, barnpension, gratis tandvård, studiehjälp eller börja i gymnasieskolan.

Okej, där var lite information till både mig och Rasmus. Men det jag skulle komma till är att jag sa att vi skulle göra en efterrätt. Så jag tänkte att vi kunde göra mammas fina franska kladdiga chokladkaka. Så det ska vi göra på torsadg! imon ska jag åka hem, så ska vi hem till Madde Rasse ville hänga med för han skulle leka med Jannika. Och jag ska leka med Madde. Tur att vi kan vara på samma ställe med olika intressen. Äsch, får väl lägga in en bild på en kladdis


Stora jeans!

Usch jag blir så trött på jeans som töjer sig så det sitter skitfult efter att man andvänt dem någon timme. Jag köpte nämligen ett par röda jeans från Gina Tricot, och jag tyckte verkligen att de satt skirsnyggt när jag köpte dem, jag funderade lite på vilken storlek jag skulle ha men jag tyckte att 25 lät lite litet så därför tog jag en 26:a, och nu kan jag knappt använda dem för direkt man tar på sig dem så sitter de så himla pösigt! Så det ser jätte dumt ut! Annars tycker jag verkligen att de är läckra! Men jag hatar verkligen byxor som blir så stor och pösiga. Visst det funkar ju så klart bra när man direkt har tvättat dem, men efter 5 min så sitter de skitfult igen!

Så därför önskade jag mig ett par jeans leggings och de är verkligen bra för det sitter tajt. Fast man måste ha det väldigt högt upp men till ett långt linne är det riktigt snygga! Jag fick mina från MQ för 299.- men man kan ju köpa billigare på t ex bikbok och ginatricot

                                                                                 Trött på hängande jeans

Stora jeans
Mer tajt!
                                                                                                                                                                                          jeansTajta

Pannkakor!

Jag har nog kommit på att jag verkligen älskar pannkakor! idag åt jag 3½ det var kanske inte så många men jag är såååå mätt! Idag när jag kom hem så städade vi för det såg ut som f*n på rummet. Och sen sov jag en kvart och nu efter en måltid så ska jag sätta igång med pluggandet lite. Ska väl börja med min excel tänkte jag.

Men vi hörs sen!

Usch ..

Läste nyss Maddes blogg. Och jag lider med henne men samtidigt fick jag panik. Jag orkar verkligen inte plugga för jag tycker det är sjukt tråkigt! Och jag vet att jag fixar allt ändå, men det känns som om jag inte kommer hinna med alla mina distanskurser och allt annat samtidigt som projektarbetet, men när man kommer hem så känns det som jag har så mycket tid över. :/ Men man måste ju vila lite ibland också. Men jag tycker verkligen synd om Madde, för hon verkar verkligen ha väldigt mycket just nu! Men sen när hon skrev om sitt körkort så fick jag ännu mer ångest och panik eftersom jag inte ens har gått kursen än. Kanske skulle göra det sanart för jag känner ju att jag vill ha mitt körkort någon gång i livet!

Nu ska jag iaf plugga vidare , men jag ORKAR inte ...


Puss

Tung Tisdag!

Idag när jag vaknade var jag verkligen jätte trött. Men jag pallrade mig upp iallafall och tänkte att jag tar nog bussen till skolan idag, för det regnade lite och jag allmänt grått ute. Sen när man väl kommer till skolan så får man reda på att lektionen är inställd och att jag har sovmorgon till 10.00. Men då orkade man ju inte gå hem igen så då fick det vara. Lite sur blev jag då.

Igår firade vi dagen med att jag hade med mig ost och skinkfrallor till mig och Rasse eftersom jag visste att han inte hade ätit frukost. Och efter det pluggadejag lite, men eftersom Rasse inte hade excel och word 2003 så ville jag inte göra mina distanskurser eftersom det är lättare i den gamla versionen. Men jag gjorde iallafall inköp och varuhantering och sen kollade jag både på excel B och på info och layout men den har jag redan börjat med i skolan. Sen kollade jag lite på svenskan men fattade inte frågorna. Och småföretagande får jag göra på torsdag. Om jag nu inte ska till simhallen på torsdag så är jag ledig den dagen så då får det bli lite plugg. Efter att jag suttit vid datorn så laddade vi ner en film, men vi ska nog se den idag för igår köpte Rasse en påse godis till oss och sen kollade vi på "30 november" Riktigt skitilm. Inte alls bra, och kvallitén var verkligen sämst. Idag vet jag inte om jag kanske ska hem och fixa lite projekt med Madde, Får se vad som händer.

Meen vi kan ju höras sen, Puss <3


8 underbara månader Darling

Älskling och jag

:)


Idag firar vi 8 månader, och vi är så lyckliga! Nu kände jag mig ganska dum men jag är det. Jag ska ta med mig en överraskning hem till Rasmus idag när jag kommer från skolan. Jag har nyss gjort mitt WordB prov. Det var inte så svårt så jag hoppas att det gick bra. Igår var jag hemma hos Stina en stund och kollade lite saker på datorn. Så bestämde vi att jag skulle möta henne idag vid 08.10 men då var hon tydligen sjuk för hennes mamma kom ut och sa det så då var du ju bara att springa iväg till skolan. Jag hade sjukt brottom! Men som tur var så var Moa sen till svenska p.g.a tåget så jag kom inte försent.

Idag ska jag plugga lite till Susannes lektion i morgon, och sen ska jag nog plugga lite excel och information och layout. För jag har helt plötsligt blivit pluggjessi. Så klart ska jag fira med min underbara pojkvän också, för att vi är så bra! På torsdag ska jag till simhallen med klassen, men jag vet inte hur det går av olika andledningar. Fick nyss en uppgift i småföretagande som man kanske ska göra någon dag då. Men det får nog Rasse hjälpa mig med.

Hörs sen. Puss <3

Söndag

Igår var jag hemma hos Bettan en stund. Igentligen var jag skit trött, men jag kände att jag var tvungen, ville verkligen träffa henne. Sen kom jag hem vid halv 2 tiden och väntade på att Rasse skulle ringa som han sa att han skulle. Men jag väntade helt i onödan för han ringde aldrig. Han ringde idag istället och typ undrade varför jag var sur, sen orkade vi inte snacka så han la på. Sen duschade jag och städade lite på mitt rum och så. Nu sitter jag här och snackar med Madde, ska träffa henne sen och plugga lite. Sen ikväll ska jag väl in till stan om mamma eller pappa vill köra, så jag kan ställa Rasse mot väggen och fråga varför han är så svinig.

Idag känner jag verkligen inte för någonting. Skulle vilja sitta hos Rasse med honom och kolla på film. Men eftersom han har varit dum så ska han få stå sitt kasst. Aja, hoppas han hade kul iaf för det hade jag.

Love love på min kis <3

Kisi

Helg!

Veckan har inte varit så speciell, riktigt tråkig bara! Har blivit riktigt trött på skolan och skulle bara vilja sluta nu! Men istället för att tänka så, tänkte jag börja plugga helmycket istället. Så jag blir bäst i klassen. Eller kanske inte bäst men så att jag får bra betyg iallafall. Jag har i och för sig redan bra, men jag anstränger mig inte som jag borde. Så nu ska jag bli en pluggjessi. Det blir nog bra med det.

Men nu vill jag inte prata skola för nu är det helg! Och det innebär att man får sova till 12.00 om man vill, vilket jag ska göra i morgon. Jag är ganska trött idag för jag var hemma hos Hannah och hennes nya kille Kristoffer. Han var väldigt trevlig så man är ju såklart glad för hennes skull. Så var det lite folk där för det var någon som fyllde år. Rasse åkte till Oknö igår med Kim, hampe Shevin och Nille.

Idag skulle jag träffat Madde, men vi sa att vi skulle ses imon. Så ska vi väl jobba lite med boken och så. Sen ska jag träffa Rasse. Usch nu är jag trött. Ska städa mitt rum sen duscha sen kolla film sen sova!

Puss

Sammanfatta resan kanske

Stockholmstad


Allt var verkligen bra och vi hade otroligt kul. Det som vi kanske kunde ändra på var att kolla upp lite mer inför projektarbetet, (lite fler hotell) och ha lite mer pengar med sig för jag ville gärna shoppa mer om jag kunnat. Men annars är jag verkligen helnöjd. Jag tror nog Madde hade velat stanna längre om vi kunnat, men jag var ganska nöjd för jag saknade Rasse lite för mycket sista dagen.

Ni kanske läste det som jag skrivit innan om resan, men jag tänkte ändå skriva en lista på vad som inhandlades. Och lite senare lägga in en bild.

+ En tröja som var stor och verkligen jätte skön.
+ Ett grått långt linne
+ Ett spettslinne
+ Ett par jeans
+ Ett par chinos
+ Ett par skor
+ Ett kate moss linne, som var blått och ehm .. hårigt
+ En tröja till Rasse
+ En pressent till Rasse
+ En pressent till Stina
+ En jeansklänning
- Mm, det var nog allt. Och så massa god mat, och vandrahemmet och så. Så jag kan ju säga att jag är nöjd iallafall.

Snart så älskling

Nu sitter vi på tåget på väg hem. Det är så skönt! Jag tyckte det luktade illa på vandrahemmet så det ska bli skönt att komma hem och krama om min rasmus. Idag har jag handlat födelsedagspresent till rasse och stina! Tänker inte säga vad. Nu jag jag plugga och vila. En mysnatt väntar! Puss och kram

Söndag i Stockholm

Dagen började med att vi steg upp klockan halv nio och klädde på oss och sminkade oss. Efter det så gick vi till donken och käkade frukost. Det var gott. Sen gick vi till seven eleven för att köpa biljetter till bussen som skulle ta oss till tekniska museet. Vi var där vid 10 tiden och fick vänta en timme tills de öppnade. Sen gick vi in och vi kollade på någon film där storlarna rörde sig och så kom det lite luft och så i nacken! Men eftersom det var för barn så rörde det sig inte så mycket. Madde trodde det skulle vara typ som lisebergs bergochdalbanor.

Polismuseet var vi ju tvungna att kolla in också, där man skulle få prova uniformerna, men till vår besvikelse så fanns det ju bara upp till storlek 120 ungefär. Och inte fick vi prova polishelikoptern heller. Idag var vi inte så jätte sugna på att gå på stan. Vi kollade lite på en väska och sen gick vi hem och vilade. Sen skulle vi gå och äta. Så hittade vi billig oxfilé, men tyvärr smakade den gamal strumpa så det var ingen höjdare.


Have to go!

Stockholm

Bloggen verkade ju inte fungera idag på morgonen så det blev inte så mycket sittande då. Internetet här ä ganska segt så det laggar lite, men det fungerar iaf. Igår (fredag) var vi på stan hela dagen och jag hade väldigt ont i mina ben på kvällen. Vi gick även på bio igår på kvällen vilket var väldigt uppskattande. Vi trivs väldigt bra här i stockholm, det är lyxigt att kunna gå in kolla ut t.ex en tröja och sen KÖPA den. Inga konstigheter. Jag har inte shoppat på jättelänge så det var verkligen dags. Jag har hittat jätte mycket som jag verkligen älskar, köpte ett par skor idag med skyhög klack som jag aldrig kommer använda och jag älskar dom! Jag är väldigt svag för skor.

Idag har vi också gått på stan hela dagen men imorgon ska vi gå på museeum, om vi hittar dit. Så ska vi fota lite hotell och restauranger. Jag har knappt tagit ett ända kort när jag har varit här så det är verkligen dags och Rasse sa att han ville se lite från storstaden så jag får väl fota lite.

För ett tag sen var vi på en restaurang och åt hängmörad biff och tre såser. Det var verkligen super, det var lite kallt där inne annanrs får den restaurangen nästan 5 av 5 toasts :D hahaha.

Vi lär ju höras imon, Puss&kram

Tåget

Vi gick ju upp ganska tidigt idag. Så viste inte min pappa som skulle köra oss när vi skulle köra så tillslut fick vi nästan brottom. Nu sitter vi iaf på tåget och det är drygt en timma kvar. Sen ska vi bara gå på stan hela dagen och kolla. Jag längtar iaf hem ;) men det ska bli kul ändå. Haha vi hörs sen. Älskar dig rasse

Hahaha, 290 dagar kvar!

Idag är det bara 290 dagar kvar tills jag fyller 18 år. Massa snack om födelsedagar så här års. Stina fyller 18 om drygt en månad, kul för henne! Då ska det firas. Och den 30/1 fyller Rasse 20 år! Han börjar ju bli gamal. Sen fyller Hannah snart 20 också och Jenny. Det är massa som fyller 20 och 18 detta året. Fast Madde fyller bara 19.

Nu sitter jag och väntar på att tiden ska gå så att vi kan äta och sen ha våran sista lektion och sen sluta! Så jag kan åka hem och packa och planera. Jag kan ju säga att jag aldrig kommer kunna sova inatt. Rasse sa att jag kunde få låna med mig en tröja med hans lukt på! Puh, vilken tur annars skulle jag ju längta ihjäl mig efter den människan!

Om ni vet något bra hundnamn till en väldigt tjejig hund så kan ni ju höra av er :)

Skola,

Imon åker vi! Jag har ganska mycket resfeber nu. Idag på morgonen satte jag igång att skriva min lista på grejer jag ska ha med mig. Så fick jag en slant av mamma så jag kan handla shampo och balsam att ha med mig. Rasse var hemma hos mig igår, vi bastade och åt tost. Sen somnade vi och idag på morgonen vaknade jag av att mamma kom in:
M: När börjar du skolan?
J: TIO!!
M: tio? okej .

Sen gick hon sen satte Rasse igång och frågade om jag var trött, och då måste han väl fatta att jag vill sova och inte prata med honom när jag har sovmorgon. Men det var ju gulligt av han att han undrade. Inatt drömde jag att jag fick Rasses gamla tv. Säkert för att han sa att min var så liten. Haha, så gissade vi tum på min och så sa jag "knappast 20 iallafall". Och då trodde Rasse att jag trodde den var typ 20. Men han trodde den var 12 :) Liten tv.

Idag ska jag packa och planera. Handla vad jag ska ha med mig också. Tror jag ska ha något riktigt gott med mig sa Madde blir lite avis :) Hahah, hoppas det blir en bra resa iaf. Men jag kommer blogga när jag är där med så ni vet hur det går för mig där. Nu får jag väl fortsätta plugga.

Hej hopp

Onsdag! Planerar dag

Idag så kom Madde hit och vi planerade för våran stockholmsresa. Det var faktiskt ganska kul, för vi kollade upp olika sevärdheter som vi ska besöka och de var inte alls så dyra som jag hade tänkt mig. Polismuseet var till och med gratis! :) Sen ville Madde att vi skulle planera vad vi skulle äta på tåget, men då sa jag att hon fick äta vad hon ville. Det behövde hon inte planera med mig. Sen ska väl pappa köra in oss på morgonen och sen ska vi åka mot stockholm. Hoppas bara jag får med mig alla grejer så jag inte glömmer något. Så får jag planera väl i morgon så jag har allt! och packar rätt och så.

Nu sitter Rasse och jag och väntar på att bastun ska bli varm, sen ska vi basta och sen kanske käka en toast eller nått, alltid gott. Men nu ska jag krypa ner i soffan och lägga mig och kolla tv, men familjen

Hej hej!

:P

Måndag morgon var väldigt jobbig. Speciellt på morgonen när man skulle stiga upp och man insåg att man skulle klara av första hela veckan i skolan, eller till torsdag iallafall för min del. Samtidigt kände man att, Jahopp bara några dagar kvar tills vi ska ut och åka Madde och jag. Nu känner jag inget speciellt för resan, mest att jag kommer sakna Rasse och att allt kommer gå bra, men jag kommer inte hitta något att köpa och det kommer vara ruggit värder. Jag hoppas förstås att det kommer vara kanon värder och att allt ska vara på rea så jag kan investera nya kläder till min garderob riktigt ordentligt! Nu är det nästan en hel dag kvar i skolan. Det är tisdag och vi har just nu word B, vilket innebär att Stina och jag arbetar med distanskursen och bloggar och kollar BDB. En hel lång dag kvar. Vi har redan haft 3 lektioner men klockan är bara 12.00 vilket innebär att de tre timmarna med susanne återstår.

Igår när jag kom hem så insisterade jag att vi skulle kolla färdigt på Tusenbröder som vi började kolla på i söndags. Älskar den serien och Rasse tyckte också att den var riktigt bra. Men han sa att jag skulle sova en timme, och sedan skulle vi kolla. Och visst sova säger jag inte nej till. Efter en timmes sömn gick vi ner på stan och postade ett paket och satte in mina pengar på mitt bankkonto. Så nu var det klart. Idag ska vi kolla på tusenbröder filmen! Den är också ruggit bra. Men jag gillar ju förstås serien, eftersom serier riktigt är min grej!

Detta inlägget var gammalt, men jag hittade det nu så jag lägger in det!


Lördag

Idag vaknade Rasse och jag upp i hans säng. Det är sjukt tråkigt att vara trött, för det värsta jag vet är ju att ligga kvar hela dagen i sängen, men när man är sjuk har man ju inte ork till annat. Sen ringde jag iallafall mamma för att åka hem till Madde. Kollade på let´s dance igår. Mest för att se Blondinbella. Och visst hon var ju inte dålig men det fanns ju de som var mycket bättre än henne. Själv hejar man ju på Magnus eller, han boxaren! De verkade bra! Klart det ska vara en man som vinner i år.

Imon blir det inverntering på Maggan. Det sista sen är det klart.

Bla bla bla...
Nu orkar jag inte mer

Robbie williams!

Asså okej, jag tycker inte att han är super snygg och så. Men denna videon är ganska rejält eggande! När han bara slutar sjunga och kysser henne mitt på scenen. Stina ska dit när han kommer till Sverige och då ska hon stå längst fram och hoppas på att den där tjejen är hon så hon får ställa sig på scenen och kyssa honom!

Ganska häftigt för henne det måste vara världens upplevelse för henne!

Ah vad mer ska man säga!

http://www.youtube.com/watch?v=Gs-P4uR_mLo

:)

Torsdag igen, skola och allt

I natt gick Rasse upp vid kvart i tre för att komma iväg till Göteborg där han skulle vara hela dagen. Jag frös så mycket då, men jag fick offra mig att fixa hans frilla innan han åkte. Vid 3-tiden fick jag somna om igen och det var super duper skönt. Sen ringde klockan vid kvart i nio och då blev det snooz till nio, sen fick man tvinga sig upp för missa första dagen i skolan det får man inte. Dagen gick ganska snabbt med tanke på att jag hade sovmorgon. Och maten i skolan var god. Det var fisk potatis och citronsås och det var gott med massa morrötter till. Efter skolan gick jag med Stina till stan och sedan vidare hem till Rasse. Plockade i ordning lite på rummet och sen tog jag bussen hem vid kvart över 3.

Väl hemma i mitt varma hem. Serverades pasta med sås och jag brukar inte gilla det men idag satt det som en smäck! Det var super! Tack pappa för mycket god mat. Så hade Ellos kartalogen kommit så jag kikade lite i den och upptäckte att vårens kollektion 2009 var kaos. Det var verkligen ingenting som föll mig i smaken. Men för andra kanske så.

Det skönaste med dagen idag var ju att man fick sova ut när man kom hem! Det var så skönt. Jag vet jag hade sovmorgon och det var inte världens jobbigaste att gå upp klockan 9 men när man är lite hängig och har sovit till 12 alla andra dagar då blir det jobbigt. Imon ska jag nog hem till Rasmus igen, fråga hur det gick idag om han inte ringer och sen ska jag kolla på tusenbröder. Jag kommer ihåg den serien när jag var mindre och tyckte den var så himla bra! Så nu måste jag kolla på den igen, så därför laddade jag och Rasse hem den och imon ska jag se den!

Nu ska jag kolla lite på aftonbladet och se om det hänt något. Måste ändra min blogg någon dag också!

Hej så länge


Livet ..

Sitter och tänker lite på livet. Att det liksom är slumpen som avgör. Hemskt att någon snubbe som kallas slumpen ska avgöra om man ska bli misshandlad som barn eller om man ska födas till landets prinsessa, om man ska bli söt eller "ful". Jag gillar inte riktigt tanken för jag tycker alla ska ha samma rättigheter. Hittade nyss en bild på min lilla kisse. Han var faktiskt liten då på den bilden. Han kunde varit död nu om jag inte hade fångat honom.Snacka om slumpen som avgör.

Det bästa vore ju om allt bara löste sig hos alla, och att alla fick känna på lycka. Jag har gjort det! Jag vet hur det är att vara lycklig, hur det är att vara ledsen, hur det är att vara barn och hur det är att vara vuxen. I reklamen på tv, om att barn jobbar heltid reagerar alltid min pojkvän på eftersom att han vill jobba heltid. Är det då slumpen som avgör vad han får för jobb. Jag kanske inte ska be till gud om att han lyckas få det där jobbet som han ska söka imorgon, jag kanske ska be till slumpen istället, ödet liksom.

Tänk att vi människor föds, och om bara några år kommer jag ha barn och se dom växa upp och sen får de barn och sen ska man dö. Rasmus min pojkvän fyller liksom 20 om några veckor. Om bara 10 år är han 30! Nästan som min pappa :O Ne usch nu orkar jag inte tänka mer! Nu blev det bara för mycket!


Fika med bästa

Idag träffade jag Madde vid halv ett. Hon hade varit och kört, så skulle vi ses och ta en fika. Först gick vi till dolcevita, men vi tyckte inte det var något att ha där. Sen gick vi till staffans, men vi var inte riktigt sugna på baguetter nu igen. Så fick vi för oss att vi skulle gå till Coop. Så köpte vi var sin räkmacka och den var super god. Och sen efter det så ville Madde ha ett wienebröd så då gick vi till Linnea och tog ett fast jag avstod. Så satt vi där ett tag. Sen gick vi till Lindex oh sen skulle mamma komma så då åkte Madde med mamma och pappa hem.

Imon ska Rasse upp klockan fyra för han ska åka till Göteborg och vara med en hel dag på något jobb där. Och jag ber inte ofta till gud, men jag vill att han ska få jobbet så jag kanske ska göra det. Så nu var det sagt och nu ska jag kolla på film.

Puss hej .

Sjuk, såklart!

Idag vaknade vi inte fönns helv 1. Fast då hade vi ju hämtat Madde i Kalmar så vi var inte hemma fönns klockan 3. Sen duschade vi och jag höll på att svimma i duschen, sen har jag mått ganska dåligt hela dagen. Haft sån himla huvudvärk hela dagen, och nu är jag bara sugen på massa glass! Men jag vill inte gå till stan själv.

Aja , hej då

Måndag igen ...

Kunde ha varit skola idag men det var det inte. Vaknade vid halv 11 tiden av att Rasse gick upp. Han hade tydligen inte sovit så bra inatt men jag var fotfrande super trött. Så jag fortsatte sova en stund till. Och vid 12 tiden ville Rasse att jag skulle gå upp. Det är så himla skönt att ha lov, fast ändå längtar jag lite till skolan.

Hörde att Madde skulle iväg på Scotts idag på sandra, kan ju bli intressant. Hon skulle stå längst fram och ha Henrik <3 skrivet i pannan, sen skulle hennes pappa dit tydligen så skulle de väl dansa tillsammans :) Får se hur det går kanske skulle hämta henne ikväll i Kalmar. Vi får se.

Nu sitter jag hemma hos Stina och pratar lite, sen ska vi vidare till stan och hämta ut Rasse bordsgaffel som han fick av sin farmor i julklapp och sen ska vi köpa mer oboy för våran är slut.

Men nu ska jag sluta skriva, hörs kanske ses

Puss & Kram

4 Januari 2009

Det här året har ju inte börjat helt bra. Mad tankte på lite saker som har hänt, och så har Rasse blivit sjuk. Men det får det väl bli ändring på. Jag gjorde nyss ett försök att tända brasan igen. Får se om det håller denna gången, och så ska jag snart städa lite i köket för vi har stökat ner lite. Rasse ligger på soffan och är sjuk idag med. Inatt hade han väldigt hög feber, anntar jag eftersom han väckte mig vid 4-tiden och sa att jag skulle ge han ett par strumpor för han frös sjukt mycket och jag låg och svettades eftersom att han var kokhet och låg och tryckte sig mot mig för att bli varm.

Jag gjorde nyss lite frukost till honom, som bestod bland annat av mammas havtornsmarmelad, som tydligen ska vara bra mot influensan eller vad han nu har. Varm choklad fick han med. Idag ska vi laga lite kyckling och potatisklyftor, och ikväll ska jag nog träffa Stina en stund.

Ringde och snackade med Madde igår, hahah. Hon verkade ha haft kul i fredags i allafall, så hon hade dansat med Bobban och Massa andra som man bara tänkte "skämtar du eller" om, men ne det var nog ganska sant så, ja där fick man sig ett gott skratt. 

Nu verkar det fungera att eld i allafall så då vet mamma det sen när hon läser detta, att jag kan elda och att jag har gjort det. Och så ska hon veta att jag nyss satte på diskmaskinen för den var helt full. Så lite duktig är jag allt.
Men nu får jag nog ta hand om min lilla sjukling,

Puss hej 

Feber

Min lilla älskling är sjuk. Han har feber och hosta och jag vet inte vad jag ska göra med honom. Jag erbjuder honom varmt te, choklad allt! Men han vill inte ha något. Får se om han mår bättre i morgon, annars får han ligga nerbäddad hela dagen imon. Han kan ju inte köra hem om han inte mår bra.

Idag lagade jag lite soppa men Rasse ville helldre ha mackaroner och fiskpinnar så det fick han. Fast han smakade lite soppa av mig med. Sen efter det blev det lite glass med varma hallon. Mycket mumms! Nu ska jag se om det är något på tv:n som man kan kolla på.

God natt alla.

Jobba dagen efter

Dagen efter jobbade Madde och jag på Magazine lou. Eller jobbade och jobbade vi inventerade alla varor och det var riktigt seeeegt. Vi var där vid 11 och gick hem vid 6. Det var riktigt tråkigt, men vi fick 600 kr var för det och efter det köpte jag och Rasse lite mat. Vi var nämligen en sväng i kalmar för att lämna in min mobil som inte funkar så bra. Och efter det var vi på IKEA och köpte lite ljus. Och sen när vi skulle hem så beställde vi lite mat på kina. Sen när vi kom hem så åt vi mat, och lite sen åkte vi hem till mig. Rasse har blivit lite sjuk så jag tar hand om honom idag, han har feber och ont i halsen så jag försede honom med varm choklad och massa halstabletter. Idag kanske vi ska laga lite soppa till min lilla sjukling.

Nu ska jag sätta på en film till honom och försöka mig på att få eld i spisen en 3:dje gång.

Hej hej

Nyår

Vi startade hemma hos Madde vid halv fyra tiden. När vi gjort oss i ordning så gick vi hem till Maddes pappa och började laga maten. Vi började med att skala räkorna. Efter det gjorde vi iordning för förrätten. Och under tiden gjorde vi i ordning varmrätten. Tostskagen var super god så den njöt vi verkligen av till maten delade vi på en champanjflaska med hallonsmak. Det var ganska gott. Och efter det gjorde vi våran filé den blev lite rödare än vad vi tänkt oss men det var gott iallafall. Fast beaniesesåsen var helt kaos, den som vi alltid brukar få så god.

Efter att vi smäck i oss all mat plus efterrätt, åkte vi in till Nybro. Lämnade lite saker hemma hos Rasse och sedan åkte vi hem till Linus. Där var vi typ hela kvällen och det hände både det ena och det andra som gjorde att Madde blev ganska arg, så till slut drog vi därifrån. Sen var vi på stan vid 00.00 och kollade på raketerna. Och sedan kom Rasse och sen gick vi hem och la oss. Vi var ganska trötta dagen efter, men det var det värt för det var nog det bästa nyåret hitills.







De ända bilderna jag har från nyår :)

RSS 2.0