Färga håret eller inte ?

Ska jag eller inte.. Jag har inte bestämmt mig än. Hinner jag till 17.00 ? ja det måste jag göra om jag börjar nu. Fan vilka problem man kan ha. Men jag väntar tills Rasse är hemma igen iaf. Ah, det gör jag sen gör jag det sen duschar jag efter det! ah så får det bli nu var det bestämmt. Hoppas jag hinner bara men det kommer jag göra. Fast det är ju inte enklaste att göra det på sig själv, men det ska jag väl klara av det har jag ju gjort förr. Men nu kommer Rasse, så nu kör jag!! Hej

Hej hallå

Vi vaknade klockan 11 ungefär tror jag. Och så skickade Madde ett sms och sa att jag skulle ringa och att vi kunde ses för att köpa champinjoner. så då trodde jag att hon var i stan och att vi skulle göra det då! Så jag klädde på mig yttekläderna och allt sen gick jag ner och klädde på mig skorna sen ringde jag för jag skulle fråga vart hon var men då var hon hemma och hon menade sen. Hihi. Så gick jag upp igen. igår åt vi räkmackor efter att möblerat lite.

Rasse köpte ju den nya tv:n igår så vi var ju tvunga att få plats med den. Så då fick vi ändra om lite. Nu har jag städat lite det sista medans Rasse klipper sig.

Nu pratar jag med Världens bästa Madde!

Hej då!

...

Jag vet liksom inte riktigt vad jag ska skriva,
vet inte riktigt vad jag känner ..
Men jag är ledsen iallafall, för att
vad jag än gör så lyckas jag ju göra dig ledsen.
Du är min bästa vän,. och jag tänker på dig jämt!
fast jag tror inte att du förstår det.
Förlåt Förlåt Förlåt, det är allt jag kan säga.
Förlåt för allt jag gör!


/ Din vän ,..

Andra ..

                     Andra
                    
Jag ska bara skriva ett till innan jag käkar. Andra Avenyn, vad hände med det! Asså jag har alltid kollat på det, men så här på loven märker man inte att det inte går. På vardagar kanske man tänker lite på det men inte så mycket! Fast jag undrar vad som kommer hända för dom bestämmer massa saker hela tiden som aldrig blir av något med sen. Som den där nya tjejen Madde, som skulle komma ? vart är hon ? Och hästen som skulle komma tillbaka i tomtedräckt eller ? Vart är han ? Om jag inte mins fel så skulle det väl börja igen den 13 januari. Eller något, så vi får väl se hur det blir då. Jag kommer ihåg att dom förra året sände det även på nyår, eftersom Madde och jag skulle sitta och titta på det :P Hahaha!


(Nalle) PUH!

Vilken jäkla natt. Eftersom att Madde skulle ha så stor säng när jag var hos hennes pappa och jag var tvungen att ligga i den med Madde, så var jag ju också tvungen att snacka halva natten som gjorde att jag var super trött igår! Så jag somnade runt 9 på kvällen. Sen vaknade jag vid 3 tiden och kunde inte somna så jag har legat och vridit mig hela natten typ. Vid halv nio gick jag upp. Sen tängte jag på att nu måste jag ju vara riktigt utvilad då, eftersom jag inte kan sova mer. 

Idag ska Madde och jag åka till Nybro. Vi ska handla mat till nyår. Fast vi behövde inte handla så mycket som vi trodde att vi skulle. Sen ska jag hem till min pojkvän vid tre tiden för att kanske åka till Kalmar och kolla på tv. Sen ska vi hem och sen till Hannah och Micke! Nu ska jag käka frulle och sen ska jag klä på mig och sminka mig och sen packa. Det ser verkligen kallt ut idag ute. Madde hade skickat ett sms i natt vid typ 1, men tror ni jag hade vaknat av det? Ne. Ändå sov jag på telefonen. :) 

Nu blir det frukost 

Kalmar, nu bara sakna!!

Idag var vi i Kalmar Madde och jag. Jag hittade ingenting, men Madde hittade lite.
Så träffade jag Hannah så bestämde vi att vi skulle ses imon hemma hos henne och Micke med Rasse så skulle vi spela lite spel och sånt. Det ska bli riktigt nice! För det var hundra år sen vi sågs. Imon ska jag och Madde in till stan och handla mat till nyår. Jag ska nog köpa en hårfärg också så jag kan färga mitt hår. Och jag fick ju ett pressent kort av Ola och Gitte på lindex så då kan jag ju handla det där :D

Nu saknar jag min Rasmus, jag trodde att han kanske skulle komma till mig idag men han ville inte. Så nu måste jag ringa han igen!

hej hej

Lördag, middag igen =/ =P

Idag ska jag å middag igen. Börjar bli lite trött på det nu men nu är det över. Fast det är väldigt skönt att få god mat serverad. Nu sitter jag och snackar med Madde om vilken mat vi ska ha. Asså ni fattar inte hur mycket jag längtar till nyår! Fast inte till kvällen verkligen inte, men till dagen när jag och Madde ska laga supé bara VI TVÅ! och det ska bli så himla härligt. Om jag fick bestämma skulle vi sitta hemma hos hennes pappa hela kvällen och sen åka in klockan 12.00 skjuta raketer sen var det klart. Men det ska bli kul att gå ut med Madde för det var 100 år sen. Men det är för att jag inte tycker det är så kul att göra det så ofta men nu ska det bli super!

Imon ska vi in till Kalmar då ska vi köpa hårfärg och färga varandras hår, också evigheter sen! Det gjorde vi varje dag förut och ja kanske att mitt hår blivit finare sen dess. Hahaha!

Nu ska jag iaf göra mig i ordning för middagen. Rasse och jag var föresten på stan och bytte hans tröja, men nu fick det bli en "blå" Men den var fin den med. Så jag hoppas att han blev nöjd. Det sa han iaf :)

Hej hej kanske ses sen

God jul och sånt

Min jul var bra, fast vi åkte lite hit och dit. Jag är lite ledsen för att min mobil inte funkar och jag har en gamal som stänger av sig så fort man rör den lite. Hur som. i julklapp fikc jag

- Pengar!
-Mogronrock! <3
-Spel
-Parfym
-halsband och armband
-byxor
och massa mer godis och så.

Sen var vi hos rasses mamma, och dagen efter det var vi hos hans syster. och idag var vi hos hans farmor och farfar och åt oxfilé, och imon ska vi hem till mormor, mycket farande fram och tillbaka. Idag ringde jag Hannah jag kände att det var dags. Vi har inte hört av varandra på över ett halvår så det var verkligen på tiden, jag saknar henne. Och så ringde jag Madde men sen dog min telefon igen! Röde väl för mycket på den. Nu ska Rasse mysa med vitlöksbröd och glass! :)
Plus att vi ska köpa en ny tv! EN STOR!  hihihi

Jag saknar min mamma!

Hahaha, vilken jäkla dag!

Det började med att vi skulle åka på ett informationsmöte, som jag skulle vara med på tyckte Rasse. Sen efter det skulle vi köpa julklapp till Rasses mamma. Men det var stängt där i skule köpa så vi åkte hem. men sen sa jag att vi kunde göra en annan grej s vi åkte till IKEA, men så fanns inte det vi skulle ha så vi gick in på city gross. Sen fanns inte det vi skulle ha där helle sen gick vi runt allt där nere, sen tillbaka till citygross. Sen upptäckte jag att min mobil var borta. Så började jag lipa, och sen gick vi tillbaka till IKEA men vi hittade den inte sen frågade vi någon och hon sa att dom hade fått in en och det var min! Då blev jag väldigt glad, fast den funkar inte just nu för batteriet cp:ar sönder,

Imon är det julafton då ska jag fira jul med min mamma och pappa och pojkvän och bror! :D Och mormor och stefan också!! :D kul kul.

Men nu ska jag dra, käka snart

Middag hos morfar

Idag var Rasse och jag hos in morfar. Det var första gången han träffade min morfar, men han var inte så farlig. Så fick jag 1000 kronor av honom <3 Pengar pengar Madde! Det måste vi ha ;) Igår bakade vi peppakaks hus och klädde granen med min kusin. Det var mysigt och en viss julkänsla fick man.

Idag på morgonen så började jag tänkte på stockholm, att det är mindre än en månad kvar tills vi åker och det ska bli väldigt härligt att vara med Madde! Fast jag kommer sakna Rasse otroligt mycket. Men det ska ändå bli spännande.
Idag ska jag kolla på heartbreak hotel. Den är så himla bra tycker jag! Så det ser jag verkligen fram emot. På tisdag åker vi hem, får se om jag ska träffa Madde då en stund eller om vi ska träffas på julaftonsmorgon som vi brukar. Men jag ska ringa henne imorgon iaf. :) Så ska jag ge Stina en julklapp imon också.

Fixade nyss den tredje julklappen till Madde, and she gona love it! :) hahahaha*

God natt

Växjö

Igår var Rasse på arbetsinterjuv, och efter det så gick vi för att äta pizza. Det var gott, men pizzan var tunn som en pappskiva. Annars var det gott men eftersom den var så tunn så orkade jag HELA!



Sen gick vi lite på stan för vi skulle köpa julklapp till William. Och så kollade vi på alla saker som var för 6 månader, men vi hittade inga roliga. Men sen sa jag att vi kunde kolla på mjkisarna och så hittade Rasse en kanin som var jätte söt men jag tyckte hästen var mycket sötare, så den fick det bli. Och efter det åkte vi hem och sen kollade jag på eurotrip den var himlans skoj. Och efter det så sov jag. Den här hästen sov jag med! Såå sööt



imon ska vi baka godis med mina kusiner och på söndag blir det middag hos morfar och jag längtar efter maten för det lär ju bli något gott! :) Hej hej, folket

Äntligen jullov!

Nu har vi äntligen jullov det känns väldigt skönt. Nu var vi nyss på stan och hämtade mina p-piller och köpte lite chipsis det ska bli mumms. Men först ska jag nog hem till Stina lite innan jag ska mysa med min gulle. Idag har vi ätit potatismos som jag gjorde! Och fispinnar det var faktiskt väldigt gott. Och så träffade jag min pappa på stan så vi var och köpte en julklapp till mamma.

Madde ringde mig innan och det var lite kul för det hade tydligen kommit in en "kund" på Magazin lou när madde var själv där inne, ne det var ingen kund för hon ville bara låna telefonen och så kunde hon inte snacka svenska så Madde fattade bara halft vad hon sa, men hon skulle ringa sin pappa iaf. Sen sa Madde att hon kunde göra det men när hon plockade fram värsta långa lappen med ett nummer på och började trycka in alla siffrorna så slet Madde den ur händerna på henne och sa, nej du får nog inte låna den! Du får fråga någon annanstanns :) Hahahaha lite ägd eller?

Mm, sen nu ska jag lägga in bilder på pizzan som vi åt igår när vi var i växjö.

Hej hej


Varför valde Hanna Elias :O

Kollade på bonde nyss och jag fattar inte varför inte Hanna blev kär i Johan. Vem blir inte det! Så fruktansvärt söt han var. Sen när man fick se vem hon skulle välja och Johan var först in så förstod mamma och jag att han inte skulle bli vald, och han blev så ledsen så att han grät :( Han var så gullig.

Och så får man reda på att Peter väljer Wille :O varför väljer dom alltid de som man inte vill att de ska välja, :) Haha ne men jag fattar inte hur Hanna kunde säga nej till Johan. Hade du gjort det ?







Julbak och fika

Idag hade vi julbak med klassen. Det var ju trevligt, jag var med Emelie och Joakim :) Stina var med Robert. Vi fick göra något som gick åt skogen iaf och de andra brände sitt godis, så ah vi får se hur det blir imon. Men Stinas blev väldigt bra och Ankis med de andra vet jag inte hur det gick för. Oscar fick iaf en utskällning också för att han pillade sig i munnen när han gjorde godiset. Hihihi. Äckligt om ni frågar mig. Efter julbaket blev det julfika med HP3 som bjöd oss på lussebullar peppakakor och juleskum och till och med tomte. Sen åkte jag hem för jag skulle träffa Madde idag, men jag vet inte vi har inte setts än så. Och nu vet jag inte men vi pratar med varandra på msn.

Jag undrar om Rasmus kommer till mig idag, jag saknar honom! Fast vi sågs idag på morgonen, men så är det att vara kär. Nu ska jag kolla lite på tv. Hejsan svejsan


NYÅR!

Igår när jag träffade Madde på stan så började vi att planera nyår. Vi ska vara antingen hemma hos mig eller kanske hos hennes pappa. Så ska vi laga mat och till förrätt så ska vi såklart ha toastskagen. Som alltid :) Godaste. Och till varmrätt ska vi ha oxfilé och två såser, och efterrätt blir nog bara något enkelt som glass eller nått. Det är det vi har bestämmt och jag längtar redan efter den goda maten vi ska laga!

Men när vi hade bestämmt så skulle vi gå och kolla vad det kostade med oxfilé för vi vet att det är j*vligt dyrt. Så gick vi in på Coop, och där var det svindyrt, 400 kr/kg, men sen gick vi till Kvantum 398kr/kg :O Men Madde hade pratat med sin mamma som sa att det brukade vara special priser på det ibland vid nyår, så vi hoppas! :) 

Hej hej , saknar min älskade 

Hejsan halloj

Idag var det ganska motigt att gå upp klockan 07.00 och nu är jag väldigt hungrig. Första lektionen var bild, men det gick bra vi målade en tomtenisse. Sen hade vi natur och då målade jag och Stina glada djur! En katt och en gla valross. Nu har vi word, men eftersom jag är så duktig och är färdig så väntar jag på att Stina ska bli färdig så att vi kan jobba med den uppgiften vi fick av Susanne innan och efter denna lektionen så slutar vi :) Det är väldigt skönt för sen ska jag hem till min gos och mysa.

Imon har jag sovmorgon och efter det ska vi baka med klassen, efter det blir det julfika med HP. Trevligt, kan man ju tycka hoppas Maddan har bakat fina julkakor till mig! Hoppas att vi får äta snart för jag är så himla hungrig nu! :)


Skola

Tillbaka i skolan igen. Man orkar verkligen inte det va väldigt jobbigt att gå upp idag på morgonen. Men det fick väl gå, nyss gjorde vi i min klass (tjejorna) julkort till alla lärarna och HP. Det var ju trevligt, men usch nu vill jag bara åka hem! Ska träffa Madde idag får se bvad vi ska hitta på, igår kollade jag på Crossroad eller vad det heter, och den var bra och jag började gråta när en av tjejerna blev av med sitt barn och då trodde Rasse att han hade gjort något.

Sen kollade jag på Wallander i typ en timme sen somnade jag vid 10, men ändå var jag super trött på morgonen och jag har inte vaknat än det är en sak som är säker.

Men vi kanske hörs sen, hej

Dåligt med inlägg

Jag vet att jag inte har skrivit på mer än en vecka men jag har verkligen inte orkat eller haft tid. Men jag kan börja med att säga att alla julklappar är klara utom en som jag ska ge till Rasse. Sen kan jag fortsätta att berätta att festen i fredags var kul. Jag gick dit med Stina. Sen kan jag säga att Rasse och jag var på Öland förra helgen men denna helgen var vi hemma hos mig själva men idag åkte vi hem för att jag skulle göra klart min myt och lite så. Ikväll ska Rasse och jag kolla på film och äta popcorn och sen imon är det skola igen, sista dagen på praktiken fikc jag en klocka som jag tittat på ända sen jag började så jag blev väldigt glad.

Nästa helg ska vi baka med mina kusiner och så ska vi till morfar och käka middag, mysi mys. På julafton ska Rase och jag fira jul tillsammans och jag är så glad! Mamma skulle köpa julklapp till honom idag så jag fick smita iväg för att föreslå lite saker som hon kunde köpa, och jag har köpt en grej som han kommer älska, eller hata. Men jag hoppas att han gillar den. Igår var Stina och jag i Kalmar för att hon skulle börja köpa sina och jag skulle köpa dom sista julklapparna, men hon köpte en klänning till sig själv i stället. Och jag handlade lite till Madde. Men jag han aldrig köpa till Rasse men kanske att vi ska åka in igen annars så kanske jag hittar något i Nybro.

imon ska jag hem och träffa Madde, det ska ble trevligt. Men nu ska jag plocka i ordning lite på rasses rum.

Men vi hörs imon Puss hej

Frukost

Jag äter frukost vid datorn igen. Ska iväg på APU. Madde kommer idag och ska vara med! KUl kul kul, jag äter musli och yoghurt idag och det brukar jag aldrig göra, men idag var jag sugen på det. Idag ska jag ta bussen hem och häta lite saker och sen ska jag tillbaka och jag ska alldeles strax kolla när jag ska tillbaka. imon är det fredag då får vi se vad som händer kanske att vi åkeer till kalmar och kollar lite. Jag beställde mina julklappar igår hoppas dom kommer snart spännande! Kanske behåller alla själv :)

Ne nu ska jag dra, Ha en bra dag!



Sliten Jessica skriver några rader

Usch vad trött man är om dagarna när man kommer hem. Idag fick jag gå hem klockan halv 4 och de sista två timmarna var riktigt sega. Även om man bara är där i typ 5 timmar så känns det i fötterna och så fort jag kommer hem så slänger jag mig på sängen och sover någon timme. Så fruktansvärt skoltrött har jag blivit också men det är bara typ 2 veckor kvar nu. Det känns väldigt skönt. Idag på praktiken så sa Catarina att jag kunde ta godis om jag ville för det var bara ho som åt, och då tänkte jag att hon skulle bara veta att jag brukar stå och trycka i mig. Idag har jag beställt lite julklappar, så nu är Mormor och Mattias & Jenny klara, sen hittade jag en till Madde men jag vet en till grej som jag ska köpa.

Idag var vi på ÖB en sväng, så köpte vi en lite saker som jag ska ge till mamma och pappa men jag kan nog inte skriva det här för då kanske mamma läser det och det är inte så kul :) Sen köpte vi lite godis också, men bara lite jag köpte juleskum och då tänkte jag på min lilla mamma för hon brukar äta det på julen, men mamma ímon kommer din dotter hem någon timme, för att hämta lite saker så om du är hemma då kan vi kramas lite! Annars kommer jag till ditt jobb och kramas.

På fredag morgon ska vi vara barnvakt på morgonen, annars tänkte jag åka hem imon men Rasse ville att jag skulle stanna och det tackade man inte nej till när den lille ska komma! Nu ka vi kolla på bonde söker fru, och efter det ska jag kolla på en film och sova.

God natt alla!

Mamma, jag saknar och älskar dig och pappa!

Julklappsdag!

Har nyss sminkat mig, och ska gå iväg till praktiken. Imon kommer Madde det ska bli ganska kul, och efter det är det bara en vecka kvar! Har gått väldigt fort tycker jag. Sen är det en vecka i skolan efter det, och den veckan ska bli ganska spännande när alla kommer tillbaka och inte träffat varandra på tre veckor!

Såg att alla mina julklappar som jag ska beställa har kommit idag! Så det går att beställa alla samtidigt. Så när jag kommer hem efter praktiken ska jag beställa dom!! Gud vad skoj det ska bli, sen måste jag in till Kalmar och hitta de sista sen är jag klar! Redan, men det känns bara skönt. För jag måste fokusera på lite andra saker just nu.

Men ne nu är klockan snart 10 i och å måste jag gå, vi hörs sen. Tråkig bild men hittade ingen annan :D

Julkappar






Lunch

Nu är jag hemma på lunch och Rasse lagar makaroner till mig och han. Sen ska jag tillbaka, det har inte varit så mycket att göra idag men det är 20 % i hela butiken så det drar lite kunder. Jag fick hjälpa en, hon köpte lite grejer och sen frågade hon om byxerna krymper och det hade jag inte en aning om så jag sa, nja det vet jag inte riktigt men det tror jag inte. Så köpte hon dom. Men nu ska jag äta. Ringde Stina förut och kollade om vi kunde äta men hon hade tydligen halsfluss, eller något liknade stackarn. Aja , ska äta lite mat nu. Hejsvejs

Godmorgon

Nu sitter jag med en macka framför datorn. Ska kila iväg på APU:n om en kvart ungefär, får se vad vi ska göra idag. Igr hade iaf något att göra nästan hela dagen men sen fick jag gå vid halv 3 får då var det ingenting mer. Idag ska nog Madde till Kalmar tror jag, får se om hon hittar något att ha på nyår. Jag vet inte riktigt när vi ska åka, men det löser sig. Jag tror ändå att jag ska ha den där klänningen. Igår tittade jag på lite julklappar så jag ska nog beställa dom idag.

Men nu måste jag gå och sminka mig, hej hej

Måndag, blir praktik igen

Igår sov Elin hos mig, så idag blev det att gå upp tidigt. Vid 7 så sa jag Elin ska vi gå upp eller, och då sa hon kan vi ligga kvar till kvart över. Då skrattade bara jag för det kunde vi inte. Nu är jag hemma på lunch för jag har varit på praktik. Vid 10 i ett börjar jag igen. Idag har det varit lite mer att göra iaf först fick jag damsuga, sen fick jag märka lite kläder sen köpa lussebullar och sen fick jag packa upp lite kläder. När jag kommer tillbaka får jag packa upp mer. Sen får vi väl se vad jag ska göra. I eftermiddag ska Rasse och jag kolla på andra avenyn sen ska jag kanske kolla på lite julklappar också. För det närmar sig.

Men nu ska jag slappa i 10 minuter innan Rasse kör tillbaka mig och sen kör han vidare till ett samtal på arbetsförmedlingen.

Hejsan svejsan

RSS 2.0