Morsdag

Idag firar vi mamma. Jag ska ner på stan senare och handla något till min mor på mammasdag. Rasse åkte nyss upp till sin mamma för att säga hej och grattis till henne. Min familj samlas hemma hos mormor klockan 14.00 för att äta middag.
Igår åkte vi in till Kalmar vid kvart över 3 för att sedan ta bussen vidare till springbreak.

Väl inne slog vi oss ner i gröngräset och några av oss spelade kubb med våra grannar på ängen. Kvällen var hel mysig men lite senare blev det kallt. Som tur var hittade vi en tjej som Offe Sjölin kände som vi fick åka hem med. Väldigt snäll! Så vi var hemma runt 0.00 tiden ungefär. Under kvällen träffade jag även Madde, mycket trevligt!

Och idag efter mormor ska jag nog åka hem till mor och far och kanske köra lite. Imon är det skola och på fredag tar Madde studenten. När jag är hemma ska jag även skriva upp vilka som ska ha blommor och sen får man ju köpa något till Maddisen. Nu ska jag klä på mig och göra mig i ordning!

Puss


Upp & ner

Det är så det känns nu. Som om allt är upp och ner och ingen är på sin rätta plats! Sitter just nu och försöker förnula ut någon dikt som ska skickas in till Solo som jag då prenumerar på. Skickar man en dikt om sommar så har man chansen att vinna escadas nya parfym vilket är ett måste för mig! Eftersom jag verkligen vill ha alla escada som finns.

Igår fick jag ett halsband av Rasse, som han valt med omsorg! Verkligen super glad blev jag eftersom jag verkligen gillar smycken och sånt. Nu kommer han tro att jag smörar för honom men jag blev lycklig. Idag var sista gången vi hade småföretagande och ett VG lyckades man skrapa på sig där. Ganska nöjd!

Nu ska jag slå på tv:n och kolla :)

måndag 25/5

Hej alla bra tjejer och killar. Nu var det slut på långhelgen och jag kan sammanfatta den som verkligen bäst och i vissa stunder världens sämst! Har varit i Kalmar 2 gånger. Fösta gången kom jag hem tomhänt och andra gången kom jag hem med 2 klänningar en t-shirt och en bikini och så klart nya leggings. Då har man förnyat sig lite. Idag hade Rasse och jag picknick i Madesjösjön och det var super mysigt. Önskar bara att jag hade haft min kamera så jag kunde förenat stunden med några fotografier. Nu är Rasse iväg hos Nino för att spela bort sina pengar på poker. Jag stannade dock hemma och ska spendera kvällen framför tv:n och kolla på "buskis".

Imorgon är det mitt och Rasses datum, 26/5 dagen vi blev tillsammans. Så då ska det firas 1:års dag. Vi vet inte riktigt hur vi ska fira än men det ska bli underbart att vara tillsammans och göra något kul. Får se vad det kan tänkas bli.

Puss

Lokale nyheterna

Nu var det ju så då att tv4 nyheterna var på vår skola i måndags vilket innebar att Madde och även Hampus hamnade i tvrutan! Och även Stina och jag hade väl synts på bilden i tv, dock var vi inte med på detta klippet som jag tipsar er om!
Men hur eller hur så syns Madde väldigt tydligt då hon sitter i aulan och lyssnar på politikerna.

Igår var Stina hemm och vi lagade spagetti och köttfärsås! Väldigt gott, vi fick även för oss att vi skulle duscha en katt lite. Isa var den som såg smuttsigast ut så hon blev det. Lite läskigt tyckte hon ju att det var men det gick bra och hon blev väldigt ren och fin. Idag ska det städas i lägenheten så det är fint när Mattias och Jenny kommer hem!


Länken till tv4 nyheterna
http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=762356&treeId=1007192&renderingdepartment=2.757

Måndag igen ...

Gick upp ganska sent idag för jag var trött, och inte alls särskilt sugen på uppsatts. men det gick bra och jag skerv något om hur jag använde mitt dygn. Sedan försvann Stina och jag till torgett för Stina skulle fotograferas till deras annons. Efter idrotten gick jag hem och diskade och somande sedan på soffan, men det blev inte så länge eftersom det ringde på dörren några minuter senare. Då var det Rasse som hade slutat tidigare. SÅ käde han lite taco rån igår, och jag började på med en grönsakssoppa som jag just ätit upp. Såklart blev det lite kvar till kvällsmat.

Fick en liten suprice idag när jag såg att min mamma var i tidningen (östarn) Grattis till ett lyckat projekt - orrefors bagageloppis! Läs mer http://www.ostran.se/nyheter/nybro


Kalmar och lite kvällsmys..

Idag gick vi upp vid 10.00 och gjorde oss i ordning för att ta en vända till Kalmar. Där inhandlades en plattång och lite tacomat inför kvällen. Sen blev det lite dator och tv, och nu ska vi snart äta taco! Imorgon blir det skolan igen, och då ska vi skriva uppsatts först på morgonen vilket innebär att jag måste läsa ett par texter ikvälls om handlar om skrivningen. Jippie? Nja. Nu ska jag fortsätta kolla på tv,

puss och kram ..

Lördag

Idag blev det till att gå upp tidigt för att sedan köra till Orrefors för att vara på loppisen. Rasse och jag hade fått ihop lite grejer att sälja. Och vist fick vi ihop lite. ca.350 :- döck ner i fickan och det var ju inte fy skam. Så ikväll blir det en pizza att dela på, Stinis kommer med för att äta pizza och kolla på melodifestivelan, och det är inte helt omöjligt att Nille kommer förbi med sin tjej. Så ser kvällen ut, men jag tillägnar ett stort tack och grattis till mammi som anordnade orreforsbagageloppis i Orrefors!

I love you

God kväll

Idag var en slapp dag pch jag har kännt mig mycket trött och sliten. Men som lite uppiggning så kom Stina upp och lagade lite middag tillsammans med mig. Idag bjöd vi Rasse på fiskgrattäng! Mycket uppskattat. Sen blev det lite plugg och kryp ner i soffan med chips och coola för att kika på melodifestivalen! Imorgon blir det simmhallen :/ Pust men efter det blir det lite vila!

Nu kilar jag vidare mot soffan!


Tjenis torsdagsmorgon!

Då sitter man här och ska snart traska iväg mot skolan. Har ju inte så långt så man hinner mer en väl ta vara på tiden när man går upp klockan 0800. Idag skulle inte Rasse till Emmaboda och tänkte att han skulle väcka mig istället. Jag som hade sovmorgon och skulle upp klockan 0900. På så sätt får man tid till datorn på morgonen. Idag ska jag ringa om min praktik, och god vänner jag fick inte sommarjobbet i Orrefors så nu vet ni det! Grymt besviken blev jag men det kan inte hjälpas. Hoppas att sommaren kan ge bra sommar väder istället, så får man väl vara på böda med pojkvännen istället.

Igår lagade jag biff till min kära man när han kom hem och det var mycket uppskattat. Sen spelade vi lite spel och sen kröp vi till korgs. På lördag ska vi på loppis så idag ska vi se om vi kan samla ihop lite grejer som vi sedan lyckas sälja. Man kan ju bara hoppas på det bästa! Nu ska jag kila vidare ;) Pussen


Lägger väl in en bild på djuren som man tar hand om!

God eftermiddag

Idag lyckades jag få G på provet i data distans! Jiihuu. Då var det över, men på fredag har jag ännu ett prov på näthandel. Det är mycket nu innan vi slutar för det gör vi ju snart. Lite drygt tre veckor kvar. Jag har det väldigt bra här hemma hos Mattias och Jenny och katterna. För man kan äta vad man vill! Igår valde vi att äta fisk, kokt torsk och äggsås! Det var super. Idag hade vi tänkt att vi skulle äta biff. Och jag har aldrig gjort det men mamma har visat hur man gör så det ska nog gå bra!

Jag kollade även om kissen kunde ha sin sele så kan man ju ta en promenad med henne. För hon verkar vara sugen på att gå ut! Själv har man bytt på kattlådan idag och dammsugit runt matskålarna. Och nu fick jag för mig att jag skulle sätta mig lite här. Jag hoppas snart att vi får lite varmare väder här! För visst är det fint men ingen vidare värme. Jenny skickade ett sms förut och bärettade att de satt i solen och gottade sig. Verkligen härligt och jag hoppas att de har det underbart och att min bror får lite sol på nosen! Det kan han behöva ;)

Nu kilar jag nog en stund..

Pussar


Framför datorn

Självklart hamnade man här när man kom hem från skolan. Gunvald hoppade nyss upp för att pussas lite.
Idag i skolan va Stina sjuk men dagen flöt på, tre lektioner gick och jag fick gå hem. Nu ska jag bara vänta på att Rasse ska komma hem så jag kan laga mat. Vi ska nämligen åka och handla. För första gången ska Rasse och jag gå med en kundvagn inne på kvantum! Grattis till oss.

Nu funderar jag på att hitt lite saker och göra om bloggen lite. Kanske att man skulle ha ett rosa tema en stund. Vi får se vad det blir.

Puss och kramiz

God kväll där ute

Jag sitter och pluggarpå mitt prov som jag då ska ha imorgon. Jag kan ju säga som så här att jag inte är riktigt vän med alla "etik och moral" som man måste lära sig. Det är absolut inget skoj alls. Tur är att man kan lyssna tile på spotify under tiden. Under tiden som jag sliter med min skola så sitter Rasse och kollar på hockeyn, Sverige - Tjeckien. När jag var på väg hem från skolan idag kom jag på vilken bra uppfinning min almenacka är. Där kan jag skriva upp alla viktiga saker. Som tillexempel att jag ska till simhallen på torsdag klockan 08.00 och att jag vara kattvakt nästa vecka, plus proven och inlämningarna. Den är kanon! Jag kan även skriva in allt som Rasse ska göra, fast han gör inte så mycket viktiga saker som jag. tillbaka till pluggandet!

Puss och kram på er!

Hejsan hejsan

Nu är Jessi tillbaka igen och jag har vart lite frånvarnade från bloggen ett tag. Det är nämligen så att jag lämnade datorn helt och ägnade mig åt lite andra saker. Vist har det hänt en hel del det har det men jag tycker vi glömmer allt och börjar om helt. När jag nu ser över min kalender så ser jag hur skolarbeten bara väller över. När ska jag ha tid till mig själv och min familj? Idag började jag i alla fall på med två av dem som ska bli klara till nästa vecka. Imorgon har jag även ett prov i projekt och företagande som jag tänkte att jag skulle börja plugga på snart. Först behöver jag bara ha en påse med godis som jag verkligen ser fram emot. Jag har också fått veta att det trlogen blir jobb för min del hela sommaren i Orrefors, för Rasses del blir det på böda. Lång väg att åka på helgerna :) Men det ska man väl klara åt. Så nu måste jag checka min sommarlista!

Sen när mamma läser detta så vill jag säga att vi kanske kommer hem imorgon på fredag, och så har jag en inköpslista för all mat som ska köpas när jag ska vara kattvakt nästa vecka hos Mattias. Puss och kram.

RSS 2.0