Jag lyckades och den var super god!

Därför måste jag bara dela med mig av denna underbara rätt jag gjorde nyss. Bjöd över Jenny men tyvärr hade hon redan ätit. Annars hade hon fått smaka hon också. Men denna kommer definitivt vara med nästa middag jag har. Innan jag skriver ner receptet ska ni veta att jag aldrig gjort kycklinggryta innan.

Det man behöver:
ca. 4 personer

-två stora kycklingfiléer eller 3 små.
-Salt
-peppar
-lök ( i mitt fall 1 gul)
-höns fond ca. en halv dl
-vitlök (en liten klyfta)
-senap ca 2msk
-svamp (i mitt fall hela champinjoner och kantareller)
-en halv paprika
-en burk cremé fraiche
-soja
-en burk majs

@ dela först tinad kyckling i lagom stora bitar. Bryn dessa runtom lite matfett och lägg sedan i en gryta med lite smör.
@ hacka löken och fräs den tills den är glansig. Salta och peppra kycklingen och sedan i med löken.
@ Häll i mjölk grädde och fond i grytan pressa i vitlöken och senap och låt detta puttra i ca 20-25 minuter.
@ skiva svampen och paprikan och stek detta tills vattnet är borta, sedan ska detta ner i grytan.
@ I med cremé fraiche i grytan och även majs om man vill ha det.
@ Smaka av med soja, salt och peppar.
@ koka tills kycklingen är genom kokt.


Så blir den så här!

Nehe nu ska jag vila mig lite innan det är dags att ge sig på nästa. Ska jobba ikväll så jag behöver vila mig lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0