Hemma från en runda i skogen

Fikat var väl ändå det vi såg framemot mest, men efter att ha vandrat en runda och hittat lite (märk lite) så bestämde vi oss för att plocka blåbär i stället. Vi tog oss friheten att plocka en hel bunke. Så efter att ha plockat åkte vi hem. Bokade en ny tvätt tid i morgon eftersom vi inte han med så mycket och satte i gång med ränsandet av både svamp och blåbär. Emelie lovade att baka en paj, om jag gjorde middag. så det fick bli att jag tog hand om det mesta av fångsten. Blåa om händerna och med mycket ny kunskap i bagaget ska jag nu iallafall hoppa in i duschen ochfräscha upp mig. Sedan blir det att lägga sig framför tv:n eftersom jag ska upp tidigt i morgon. Innan sängen får det nog bli lite blåbär och mjölk. Kanske frisknar till lite till i morgon då.
Men inte kan jag gå innan jag lägger in några härliga bilder på ränsningen, varsågoda!

P.s har tvätt tid vid 06.00 i morgon gutt!


Emme mitt uppe i rränsningen


Blåbär!


Svamp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0