Oskarshamn

Igår gick mamma och jag upp tidigt för att ta bilen till Oskarshamn. Mamma skulle ändå dit så vi tänkte gå på stan lite också. När vi kom dit möttes vi av en jättemysig stad. Som tydligen inte alls var så stor som vi hade hoppats på. Vi letade reda på en toalett och på något vänster så hamnade vi inne på ett museum. Det handlade om någon gubbe som hade gjort gubbar i trä, som visseligen var charmiga men mycket mer var det inte. Sen fick mamma för sig att kolla in hans hus vilket var lite kul. Där stod 2 unga killar som sommarjobbade och när vi kom (säkert de första på hela sommaren) blev de ganska nervösa. Mamma frågade:

- Kostar det något eller?
- Nervös kille svarade: Ehm.. det ..är .. där uppe, det kostar.. 20..kronor.
Haha vi betalade 20 kronor för att titta på ett ynkligt rum, och där inne spännde den pinsamma tystnaden så mamma frågade lite om den här gubben, men killarna "visste inte riktigt". Vi lyckades i alla fall fika 3 gånger + en glass innan vi kom hem. 




Det var i alla fall en trevlig utflyckt med Mamma, på kvällen blev det bio med Madde och Cenny. Vi kollade på "the proposal" Och den va riktigt rolig. Kanske min typ av humor för jag brukar inte skratta när jag är på bio, men denna gången gjorde jag det. ++++ fyra av fem plus till den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0